woensdag 10 september 2014

Naar de academie

Vandaag alweer een heerlijke uitstap!

We werden uitgenodigd door de academie van woord, dans en muziek (van Ninove)
om deel te nemen aan een heerlijke workshop.

Natuurlijk wilden wij meedoen!!!

Activiteit 1: Woord
We mochten dieren uitbeelden met de daarbij horende geluidjes

Activiteit 2: Muziek
We leerden een grappig liedje: Toverkrijtje

Activiteit 3: Dans
We leerden een dansje bij het liedje.

Nadat alles werd geleerd in verschillende groepen, kwamen we samen in de 'grote zaal' met een echt orkest. Daar maakten we er een hele voorstelling van met dansen en zingen en heerlijk acteren...


Het liedje: Toverkrijtje:

Toverkrijtje

Ik heb een toverkrijtje
gekregen van de fee
Daar teken ik al weken
gekke dieren mee
Ik heb een toverkrijtje
gekregen van de fee
Daar teken ik al weken
gekke dieren mee

Een olifant met veren
Een varken met een bult
Een koe met vijftien poten
En een aap die rozen smult
Een kangoeroe met stippen
Een zebra met een baard
Een visje dat moet brillen
En een hondje zonder staart

’s nachts houden al mijn dieren
een knettergekke stoet
als jij een keer komt kijken
dan zie je hoe het moet.

Een liedje van Koenraad Hinnekint uit Attakatamoeva 1

Ook een andere school deed al iets leuk met dit liedje, leuk om naar te kijken en je kan meezingen!  https://www.youtube.com/watch?v=DdDvKbXhcZo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten